Blog om adfærdsvidenskab og konverteringer på web

Kan dit brand bære du er anderledes

Blog om adfærdsvidenskab og konverteringer på web

Kan dit brand bære du er anderledes

Langt de fleste af dine besøgende er den største del af tiden på andres hjemmesider. Det er ikke noget jeg har fundet på, men det er noget jeg holder for øje, når jeg kigger på websites. For de fleste af os vil nemlig gerne have at det fungerer som det plejer.

Mange vil gerne skabe webdesigns der skiller sig ud. De vil gerne være kreative og give en unik brugeroplevelse. Selvom det kan virke tiltalende – især for designere – at gå sin egen vej, er det vigtigt at følge etablerede webdesignkonventioner.

Brugere er nemlig blevet vant til visse standarder i webdesign, såsom at understregning betyder et link (prøvede du at klikke på det understregede?) og at logoet sidder i headeren på siden. Ved at følge disse konventioner reduceres indlæringskurven, hvilket gør det muligt for brugerne at navigere på dit site med lethed og effektivitet.

Konventioner stammer fra en lang historie om, hvad der fungerer i webdesign. De forbedrer brugervenligheden ved at skabe en forudsigelig og let at følge struktur, hvilket er særligt afgørende for nye eller mindre teknologisk kyndige brugere.

En hjemmeside, der følger designkonventioner, fremstår mere professionel og troværdig. Brugere er sandsynligvis mere tillidsfulde til de oplysninger, der leveres, og kan være mere tilbøjelige til at engagere sig yderligere på sitet.

klar til at tage dit website til det næste niveau?

Lad os tage en snak - første session er gratis.