Den nyeste E-handelsanalyse fra Dansk Erhverv viser at mobilen fortsat vinder frem blandt forbrugerne, når de skal handle på nettet. Er din forretning klar på det?
Mobilefirst bliver mere og mere rigtigt når man kigger på kundernes adfærd. Så er det bare ærgerligt at det ofte overses i web-udviklingen, der stadig ofte startes på den store skærm, og efterfølgende tilpasses mobilen. De nyeste tal peger igen på, at det bør være den modsatte vej!
Tallene indikerer at flere og flere af dine kunder starter deres kunderejse på mobilen. Først med at søge og indhente oplysninger, men i stigende grad afslutter de også handlen på mobilen. Vi er blevet fortrolige med at købe og betale på mobilen, så det skal dit site være gearet til!
Et par andre take-aways fra rapporten er:
- Kvinder er mest aktive på mobilen
- Mange store beslutninger sker stadig på desktop
- Flertallet (53 %) orker ikke indtastning af kortoplysninger og vil helst betale med app på mobilen
- Glem tabletten – under 15 % bruger den
Webudvikling er aldrig færdigt
Brug disse tal til at fokusere på jeres tilstedeværelse på mobilen. Det er nødvendigt løbende at teste om det hele virker, og om du har styr på:
- Er det nemt at navigere – også i halvmørket foran Netflix?
- Knapper – virker de også for tykke tommelfingre?
- Indtastning af oplysninger – beder du om for mange og er det sat op til at bruge kundens gemte oplysninger?
- Er betalingen optimeret – det skal være nemt ellers gider vi ikke!
- Uønsket friktion skal fjernes – vi er curlingbørn online og gider ikke noget bøvl.
Er du medlem af Dansk Erhverv har du allerede adgang til den fulde rapport – er du ikke medlem kan du finde et uddrag her.